26 listopada 2018
Netia Player 2.0 - Obraz na telewizorze zatrzymuje się lub jest zniekształcony
Możesz spotkać się z dwoma rodzajami zniekształceń:
- Zniekształcenia cyfrowe (stopklatki, pikseloza)
- Zniekształcenia analogowe (pasy, skaczący obraz)
Zniekształcenia cyfrowe (stopklatki, pikseloza)
Odłącz router oraz dekoder na minutę z zasilania.
Usługa telewizyjna w Netii oparta jest o łącze internetowe, zwróć uwagę, czy Internet działa prawidłowo. Zapoznaj się z tematami dotyczącymi problemów z Internetem:
Połączenie z Internetem jest zrywane
Uwaga Każdy dekoder, na którym aktualnie oglądana jest TV może pobierać pasmo do 10 Mbps
Sprawdź podłączenie przewodu HDMI poprzez odłączenie w dekoderze oraz odbiorniku TV i ponowne jego podłączenie, jeżeli masz inny przewód HDMI –podłącz go i sprawdź na nim działanie
Sprawdź, czy przewód Ethernet pomiędzy routerem a dekoderem nie uległ uszkodzeniu, dociśnij wtyczki.
Jeżeli dekoder połączony jest poprzez WiFi zapoznaj się z tematem Jak rozwiązać problemy z połączeniem przez Wi-Fi?
W przypadku braku poprawy podłącz dekoder przewodem do routera (przewód został dostarczony wraz z dekoderem) oraz zmień w ustawieniach dekodera typ połączenia na Ethernet. Działanie telewizji na dekoderze połączonym poprzez WiFi nie jest gwarantowane.
Jeżeli posiadasz dysk- odłącz dysk, odłącz dekoder na minutę z zasilania a następnie sprawdź działanie TV
Zresetuj dekoder do ustawień fabrycznych. Zapoznaj się z tematem Jak zresetować dekoder do ustawień fabrycznych?
Zniekształcenia analogowe
Jeżeli na Twoim ekranie zauważyłeś zniekształcenia obrazu takie jak skakanie czy pasy, Twój odbiornik podłączony jest prawdopodobnie poprzez przewód miniDIN-SCART i przyczyna leży pomiędzy dekoderem a telewizorem, mogą to być:
- wejście w dekoderze
- przewód miniDIN-SCART
- odbiornik telewizyjny (w tym wejście EURO)
Sprawdź podłączenie przewodu poprzez wypięcie i ponowne podłączenie zarówno do dekodera jak i do telewizora. W przypadku dwóch wejść EURO w Twoim odbiorniku, możesz przełączyć przewód do drugiego wejścia -pamiętaj aby wybrać odpowiednie źródło sygnału w telewizorze (przycisk SOURCE /INPUT na pilocie)
Problemy mogą być też spowodowane błędami na łączu czy samym dekoderem /routerem. Jeżeli powyższe czynności nie pomogły skontaktuj się z Centrum Obsługi Technicznej.