14 listopada 2018
Co zrobić, gdy Internet działa mi wolno?
Sposoby na słaby Internet
W przypadku wolnego działania Internetu zweryfikuj jego prędkość pamiętając o tym, że:
- Zalecamy restart routera poprzez podłączenie go przez co najmniej 10 sekund z zasilania (uruchomienie i synchronizacja może potrwać kilkanaście sekund).
- Prosimy sprawdzenie prędkości z podłączonym kablem ETTH - Przy połączeniu bezprzewodowym Wi-Fi prędkość może być niższa w zależności od rodzaju połączenia (2.4 GHz czy 5 GHz) oraz siły sygnału sieci.
- Podłączony dekoder telewizyjny oraz aktywne programy na komputerze mogą cały czas wykorzystywać połączenie z Internetem co będzie miało wpływ na niższą prędkość podczas testu. Zalecamy odłączenie dekodera oraz wyłączenie programów (np. Steam/Epic/Ubisoft Connect) przed wykonaniem pomiaru.
- Zalecamy przeprowadzić test 2- lub 3-krotnie w różnych odstępach czasu np. co godzinę, żeby pomiar był jak najbardziej miarodajny.
- Proszę również pamiętać o tym, że w przypadku pobierania plików / ściągania gier maksymalna prędkość może być ograniczona przez serwer dostawcy (np. podczas pobierania aktualizacji systemu, gry na Steam/XBOX/Epic/GOG czy Ubisoft Connect pliki mogą pobierać się wolniej pomimo prawidłowej prędkości internetu od Netii).
Test prędkości łącza:
W celu przeprowadzenia pomiaru prędkości otwórz stronę https://www.speedtest.net/pl.
Aby pomiar był jak najbardziej miarodajny, zalecamy wykonanie go na serwerze Netii. Jeżeli nie został wybrany automatycznie, kliknij Change Server.
Następnie wyszukaj i kliknij serwer Warsaw - NETIA S.A.
Oraz Kliknij GO aby wykonać pomiar.
Test potrwa około kilkunastu sekund.
Po zakończeniu testu na ekranie wyświetli się pomiar wraz z jego numerem Result ID (nad wynikiem prędkości).
W przypadku gdy pomiar będzie mocno zaniżony prosimy o zarejestrowanie zgłoszenia wraz z podaniem wyniku pomiaru (numerem ID pomiaru). Zachęcamy ze skorzystania z serwisu Netia On-line zgodnie z instrukcją: Zgłaszanie awarii w serwisie Netia On-line.
Czy odpowiedź była przydatna?
Dziękujemy za odpowiedź
Pomóż nam poprawić tą odpowiedź
Dziękujemy za odpowiedź
- Odświeżenie połączenia z Internetem - restart/reset routera
- Mam problem z otwieraniem stron Internetowych
- Co zrobić, gdy połączenie z Internetem jest zrywane?
- Jak rozwiązać problemy utraty pakietów i wysokich pingów?
- Brak Wi-Fi – dlaczego nie ma Internetu?
- Słaby sygnał sieci bezprzewodowej Wi-Fi
- Czy mam zablokowane porty w usłudze Internetowej?
- Jak zamówić i skonfigurować stały adres IP?
- Jak odzyskać nazwę użytkownika i hasło do połączenia Internetowego?