18 grudnia 2024
Co zrobić, gdy połączenie z Internetem jest zrywane?
W przypadku gdy połączenie z Internetem jest zrywane prosimy o sprawdzenie stabilności połączenia na komputerze połączonym kablowo z routerem.
Router a przerywany Internet
Zalecamy zrestartowanie routera poprzez odłączenie go na co najmniej 10 sekund z zasilania oraz obserwację.
Jeżeli połączenie jest nadal niestabilne sprawdź połączenie na linii gniazdko-router. Zwróć uwagę na końcówki przewodu - jeżeli są luźne, dociśnij je.
Jeżeli korzystasz z telefonu stacjonarnego, który podłączony jest do tego samego gniazdka co router, sprawdź rozdzielacz sygnału (splitter lub mikrofiltr. Jeżeli posiadasz więcej niż jeden telefon stacjonarny przed każdym z nich). Upewnij się czy urządzenia są prawidłowo podłączone.
Schemat podłączenia każdego z urządzeń dostarczonych przez Netię znajdziesz w artykule na stronie www.netia.pl w sekcji Pomoc > Internet stacjonarny > Urządzenia.
Sprawdź również stabilność połączenia na tak zwanej czystej linii, czyli bez podłączenia mikrofiltrów, rozdzielaczy oraz telefonu. W takim przypadku prosimy o podłączenia samego kabla z routera bezpośrednio do gniazdka.


Zwróć również uwagę na zachowanie diody odpowiedzialnej za połączenie, (najczęściej jest to dioda DSL lub ADSL). Sprawdź czy gaśnie zamiast świecić światłem ciągłym. Jeżeli na routerze nie zauważasz żadnych niepokojących objawów to zerwania następują prawdopodobnie w sieci lokalnej lub bezprzewodowej.
Połączenie kablowe
Jeżeli komputer podłączony jest przewodem do routera sprawdź kabel ethernetowy oraz czy wtyczki nie są poluzowane. Zalecamy również sprawdzenie działania na innym przewodzie. Rozłączenia objawiają się najczęściej komunikatem na komputerze: "Kabel sieciowy jest odłączony".
Połączenie bezprzewodowe Wi-Fi
Jeżeli korzystasz z połączenia bezprzewodowego Wi-Fi zerwania połączenia najczęściej wynikają z niskiej siły sygnału.
W takim przypadku zweryfikuj z jaką siecią się łączysz w szczególności gdy router i komputer znajdują się w innych pomieszczeniach. W przypadku sieci 5 GHz twoje połączenie będzie szybsze, ale sygnał jest słabszy. Możesz więc spróbować połączyć się z siecią 2.4 GHz prędkość może być nieznacznie niższa ale sygnał będzie mocniejszy.
Pamiętaj również o tym, że inne urządzenia elektroniczne mogą wpływać na sygnał Wi-Fi. Tak samo przeszkody konstrukcyjne w mieszkaniu np. stropy, ściany działowe, instalacja wodno-kanalizacyjna (jeżeli między routerem a komputerem znajduje się łazienka lub kuchnia). W takiej sytuacji, spróbuj przenieść router w inne miejsce jeżeli masz taką możliwość. Przydatne mogą również okazać się wzmacniacze sygnału takie jak: PLC, reapeter czy Mesh.
Jeżeli trudności nadal będą występowały prosimy o zgłoszenie awarii do Netii. Zachęcamy ze skorzystania z serwisu Netia On-line zgodnie z instrukcją: Zgłaszanie awarii w serwisie Netia On-line.
Czy odpowiedź była przydatna?
Dziękujemy za odpowiedź
Pomóż nam poprawić tą odpowiedź
Dziękujemy za odpowiedź
- Odświeżenie połączenia z Internetem - restart/reset routera
- Co zrobić, gdy Internet działa mi wolno?
- Mam problem z otwieraniem stron Internetowych
- Jak rozwiązać problemy utraty pakietów i wysokich pingów?
- Brak Wi-Fi – dlaczego nie ma Internetu?
- Słaby sygnał sieci bezprzewodowej Wi-Fi
- Czy mam zablokowane porty w usłudze Internetowej?
- Jak zamówić i skonfigurować stały adres IP?
- Jak odzyskać nazwę użytkownika i hasło do połączenia Internetowego?