07 lutego 2024
Co to jest pamięć RAM w telefonie? Ile powinno jej być?
Twój telefon działa zbyt wolno i nie możesz komfortowo korzystać z aplikacji? Sprawdź, co to jest pamięć RAM w telefonie i w jaki sposób wpływa na działanie smartfonu. Dowiedz się także, ile RAM-u w telefonie potrzebujesz.
Pamięć RAM w telefonie – co to jest?
RAM (Random Access Memery) to pamięć operacyjna szybkiego dostępu. Umożliwia przetwarzanie i przechowywanie danych uruchomionych w danym momencie aplikacji oraz procesów systemowych na telefonie. Dane mają charakter tymczasowy – są usuwane z pamięci RAM po wyłączeniu telefonu lub aplikacji.
Pamięć RAM odpowiada za szybką i płynną pracę urządzenia. Pozwala szybko uruchamiać smartfon oraz obsługiwać zainstalowane na nim aplikacje – w tle może jednocześnie pracować wiele procesów i programów. W przypadku zapełnienia pamięci RAM telefon będzie działał wolniej i często się zawieszał.
Czy 4 GB RAM w telefonie to dużo?
4G pamięci RAM to minimum, aby komfortowo korzystać z telefonu do podstawowych zadań, w tym do:
- dzwonienia,
- wysyłania wiadomości SMS i MMS,
- obsługi poczty e-mail,
- przeglądania internetu,
- korzystania z serwisów społecznościowych i komunikatorów,
- pobierania z sieci niedużych plików,
- oglądania filmów w średniej jakości.
Smartfon z pamięcią RAM o wielkości 4 GB pozwala jednocześnie obsługiwać kilka aplikacji bez spowolnienia pracy urządzenia.
Czy 6 GB RAM w telefonie wystarczy?
Wybierz smartfon z co najmniej 6 GB pamięci RAM, jeśli chcesz korzystać jednocześnie z wielu aplikacji działających w tle. Taka ilość pamięci operacyjnej umożliwia płynną obsługę większości gier mobilnych, nawigacji GPS i wielu innych aplikacji – np. do oglądania filmów w jakości HD czy słuchania muzyki.
6 czy 8 GB RAM w telefonie?
8 GB pamięci RAM w smartfonie to dobre rozwiązanie, jeśli potrzebujesz telefonu do najbardziej wymagających zadań – w tym do:
- nagrywania i oglądania filmów w wysokiej jakości 4K lub 8K,
- obsługi najbardziej wymagających gier mobilnych,
- streamowania,
- korzystania z zaawansowanych aplikacji – np. do obróbki grafiki i filmów czy projektowania.
Kwestię tego, ile pamięci RAM w telefonie potrzebujesz, warto uzależnić od zakładanego czasu korzystania z urządzenia. Jeśli nie planujesz go wymieniać w ciągu najbliższych kilku lat, wybierz model z większą ilością RAM – co najmniej 8 GB. Dzięki temu smartfon będzie w stanie płynnie obsługiwać aplikacje, które pobierzesz w przyszłości.
Zamów nowoczesny telefon na raty z oferty Netii
Planujesz wymienić swój telefon na nowy model? Nasi klienci mogą zamawiać u nas telefony na raty 0% – bez pośrednictwa banku – na 36, 24 lub 12 miesięcy. Nie musisz mieć u nas numeru telefonu, a urządzenie dobierzesz do dowolnej innej usługi w Netii – np. internetu czy pakietu telewizyjnego.
Oferujemy smartfony najpopularniejszych marek, jak Samsung, Motorola, Xiaomi, Huawei i Apple. Raty za telefon opłacisz wygodnie przy okazji – doliczymy je do rachunku za dotychczasowe usługi.
Sprawdź na naszej stronie dostępne telefony na raty, wybierz interesujący Cię model i kliknij przycisk Zamów. Następnie podaj swój numer kontaktowy, zaznacz wymagane zgody i zatwierdź wybór urządzenia. Wkrótce zadzwoni do Ciebie nasz ekspert produktowy i pomoże kupić telefon!
Możesz też przenieść do nas swój numer telefonu i wybrać jeden z naszych pakietów komórkowych Netia Mobile. Zapewnimy Ci nielimitowane połączenia głosowe z numerami komórkowymi i stacjonarnymi w całej Polsce, a także wiadomości SMS i MMS bez ograniczeń. Otrzymasz również dostęp do szybkiego internetu mobilnego w standardzie 5G lub 4G – limit transferu danych może wynieść 4 GB, 60 GB lub 100 GB miesięcznie.
Dodatkowo nasi klienci mogą korzystać z Bezpiecznego Smartfona – usługi, która chroni telefon przed różnego rodzaju zagrożeniami w sieci, w tym SPAM-em, kradzieżą tożsamości, atakami cyberprzestępców czy złośliwym oprogramowaniem. Pozwala także zdalnie namierzyć i zablokować urządzenie w przypadku jego zgubienia lub kradzieży.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty