21 marca 2024
Gdzie jest schowek w telefonie – iPhone i Android?
Chcesz szybko przenosić dane pomiędzy różnymi aplikacjami w swoim smartfonie? Sprawdź, gdzie jest schowek w telefonie i jak go znaleźć w zależności od systemu operacyjnego, rodzaju klawiatury czy modelu urządzenia. Przedstawiamy pomocne wskazówki!
Czym jest schowek w telefonie i do czego służy?
Schowek w telefonie to wirtualna przestrzeń, do której trafiają tymczasowe dane tekstowe i graficzne. Znajduje się w operacyjnej pamięci RAM i działa w tle. Pozwala błyskawicznie kopiować treści (np. fragmenty tekstu, linki czy obrazy) i wklejać je do wybranej aplikacji, np. notatnika, Wiadomości SMS, Messengera czy innych komunikatorów. Dzięki użyciu danych ze schowka nie musisz ich za każdym razem przepisywać od nowa, co pozwala Ci zaoszczędzić czas.
Gdzie znaleźć schowek w telefonie z Androidem?
Istnieją różne sposoby na to, jak znaleźć schowek w telefonie z Androidem. Ścieżka dostępu zależy m.in. od producenta telefonu, modelu i rodzaju klawiatury. Najprostsza metoda, która działa na większości urządzeń, polega na dłuższym przytrzymaniu pola tekstowego. W tym celu:
- otwórz dowolną aplikację, która uruchamia klawiaturę na telefonie – np. Messenger, Telegram, Wiadomości SMS czy Notatnik,
- przytrzymaj palec przez kilka sekund na pustym polu tekstowym,
- wybierz opcję Schowek, Wklej ze schowka, Wklej itp.
Możesz też podejrzeć dane zapisane w schowku po kliknięciu odpowiedniej ikony – najczęściej przypomina ona notes. Znajduje się w różnych miejscach, w zależności od rodzaju klawiatury:
- starsze wersje klawiatury Gboard – po kliknięciu symbolu „G” w lewym górnym rogu klawiatury,
- nowe wersje klawiatury Gboard – nad klawiaturą od razu po jej wyświetleniu,
- klawiatury SwiftKey – po kliknięciu symbolu plusa lub trzech kropek z lewej strony klawiatury.
Na wielu smartfonach schowek można także otworzyć z poziomu ustawień telefonu, np. Ustawienia – System – Język i wprowadzanie – Klawiatura – Pisanie – Schowek. Czasami funkcja ta pokazuje się także po kliknięciu i przytrzymaniu ikony koła zębatego nad klawiaturą.
Gdzie jest schowek w telefonie Samsung?
Telefony tej marki mają wbudowaną klawiaturę Samsung, która pozwala szybko znaleźć schowek w telefonie. W tym celu:
- uruchom dowolną aplikację, która wyświetla klawiaturę (np. Wiadomości SMS lub Messenger),
- kliknij drugą od lewej ikonę nad klawiaturą (przypomina notes).
- alternatywnie możesz kliknąć puste pole tekstowe, przytrzymać palec przez kilka sekund i wybrać opcję Schowek.
Gdzie jest schowek w iPhone?
Smartfony iPhone z systemem iOS nie pozwalają bezpośrednio otworzyć schowka. Możesz jednak podejrzeć zapisane w nim dane z poziomu aplikacji z polem tekstowym, np. Notatki:
- otwórz aplikację,
- przytrzymaj palec przez kilka sekund na polu tekstowym i użyj polecenia Wklej.
Istnieje także możliwość, aby przeglądać zapisane dane za pomocą zewnętrznych aplikacji do zarządzania schowkiem, np. CLIP+ czy Clipper.
Kopiuj do schowka – gdzie to jest?
Możesz na swoim telefonie w prosty sposób kopiować dane do schowka, a następnie przenosić je do innych aplikacji. W tym celu:
- otwórz dowolną aplikację, która uruchamia klawiaturę ekranową,
- zaznacz element, który chcesz skopiować i kliknij polecenie Kopiuj lub Kopiuj do schowka,
- przejdź do innej aplikacji, przytrzymaj pole tekstowe i wybierz opcję Wklej lub Wklej ze schowka.
Chroń informacje zapisane w schowku i inne poufne dane
Dane zapisywane w schowku, mogą trafić w ręce cyberprzestępców, którzy wykorzystają je w złym celu – np. włamią się na Twoje konto w banku. Uniknij takiego ryzyka i odpowiednio zabezpiecz swój telefon. Umożliwi Ci to nasza usługa Bezpieczny Smartfon, która skutecznie chroni m.in. przed kradzieżą poufnych danych i włamaniami do systemów e-bankowości – dowiodły tego niezależne testy Fundacji AVLab dla Cyberbezpieczeństwa. Bezpieczny Smartfon zawiera również wiele innych modułów – zaawansowaną ochronę antywirusową, ochronę rodzicielską czy zabezpieczenie antyspamowe.
Potrzebujesz nowego smartfona? Każdy nasz klient może zamówić za pośrednictwem strony internetowej nowy telefon na raty 0%. Do wyboru są modele popularnych marek, m.in. Xiaomi, Samsung, iPhone, Motorola czy Huawei. Znajdź swój wymarzony telefon, kliknij Zamów i prześlij przez formularz swoje dane kontaktowe. Wkrótce zadzwoni do Ciebie nasz ekspert produktowy i pomoże Ci złożyć zamówienie.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty