06 sierpnia 2024
Internet w samochodzie – jaki wybrać? Jak go podłączyć?
Istnieje wiele powodów, dla których warto mieć szybki i stabilny internet w samochodzie. Możesz korzystać z niego zarówno jako kierowca, jak i udostępniać go pasażerom. Sprawdź, jaki internet w pojeździe najlepiej się sprawdza i jak go podłączyć.
Kiedy przyda się internet w samochodzie?
Internet w samochodzie przydaje się zwłaszcza podczas dłuższej podróży, np. wakacyjnej czy służbowej. Możesz wtedy korzystać z nawigacji drogowej, słuchać muzyki i podcastów czy rozmawiać przez komunikatory – przy użyciu zestawu głośnomówiącego. Internet w aucie możesz także udostępnić swoim pasażerom, aby umilić im czas oraz umożliwić pracę lub naukę. Mogą wtedy np.:
- przeglądać sieć,
- wysyłać maile,
- udostępniać zdjęcia i nagrania wideo,
- oglądać filmy w serwisach VOD,
- grać w gry sieciowe,
- kontaktować się ze znajomymi,
- korzystać z mediów społecznościowych,
- słuchać muzyki w serwisach streamingowych,
- pobierać pliki,
- brać udział w konferencjach wideo.
Jaki internet do samochodu wybrać?
Do samochodu najlepiej sprawdza się internet mobilny. To łącze bezprzewodowe, z którego możesz korzystać w dowolnym miejscu, pod warunkiem że znajdujesz się w zasięgu sieci operatora.
Jaki internet mobilny do samochodu?
Aby zapewnić sobie szybkie i stabilne połączenie, wybierz internet mobilny 5G lub LTE 4G. Jeśli potrzebujesz internetu do rozrywki – zwłaszcza jeśli udostępniasz go kilku osobom, zamów pakiet z możliwie jak największą ilością gigabajtów – najlepiej co najmniej 500 GB. Dzięki temu zapobiegniesz ryzyku, że transfer danych wyczerpie się przed zakończeniem danego okresu rozliczeniowego z operatorem.
Potrzebujesz internetu w samochodzie za granicą? Sprawdź, czy masz w pakiecie internet w roamingu międzynarodowym – dzięki temu unikniesz niespodziewanych opłat.
Jak podłączyć internet w samochodzie?
Istnieje kilka sposobów na to, jak podłączyć internet w samochodzie. Pomogą Ci w tym poniższe instrukcje.
System wbudowany fabrycznie w pojeździe
Niektóre nowe modele pojazdów mają fabrycznie wbudowany internet – auto jest wtedy wyposażone w anteny, kartę SIM i moduł łączności bezprzewodowej Wi-Fi. Aby korzystać z takiego łącza, zwykle trzeba wykupić odpowiednią usługę w modelu miesięcznej subskrypcji.
Tethering w telefonie
Możesz też udostępnić pasażerom internet mobilny ze swojego telefonu – pozwala na to funkcja tethering. Jak podłączyć internet w samochodzie za jej pomocą?
- Wejdź do ustawień telefonu.
- Wybierz opcję Połączenia.
- Kliknij jedną z opcji udostępniania internetu – w zależności od modelu urządzenia może być ona dostępna pod nazwą Wi-Fi i udostępnianie internetu, Tethering, Punkt Dostępu czy Hotspot Wi-Fi.
- Włącz znalezioną funkcję tetheringu.
- Przekaż pasażerom hasło do utworzonej sieci Wi-Fi – znajdziesz je w ustawieniach tetheringu.
Możesz też przesunąć palcem z góry w dół ekranu i nacisnąć ikonę udostępniania internetu.
Router podłączany do gniazdka zapalniczki w samochodzie
Inny sposób na to, jak podłączyć internet do samochodu, polega na użyciu routera podłączanego do gniazda (12V) zapalarki w pojeździe. W tym celu:
- Umieść kartę SIM od operatora w routerze.
- Podłącz router do gniazda zapalniczki przy użyciu dołączonego kabla zasilającego USB.
- Włącz router samochodowy.
- Uruchom na telefonie, laptopie czy tablecie funkcję Wi-Fi.
- Połącz się z internetem – nazwę sieci oraz hasło znajdziesz na etykiecie routera lub w instrukcji obsługi urządzenia.
- Podaj hasło swoim pasażerom.
Mobilny router Wi-Fi
Jeszcze łatwiejsza metoda na to, jak podłączyć internet w samochodzie, polega na zastosowaniu mobilnego routera. Takie urządzenie ma wbudowany akumulator, dzięki czemu nie wymaga podłączenia żadnymi kablami – wystarczy, że przed podróżą naładujesz baterię. Aby połączyć się z internetem, włącz mobilny router i nawiąż połączenie z utworzoną siecią bezprzewodową Wi-Fi.
Jak ustawić internet w samochodzie?
Najczęściej internet mobilny w samochodzie działa od razu po włączeniu routera i nawiązaniu połączenia. W niektórych przypadkach konieczne może być jednak ręczne skonfigurowanie APN w telefonie lub panelu administracyjnym routera. Operatorzy najczęściej udostępniają prawidłową konfigurację na swoich stronach internetowych.
Aby uzyskać możliwie jak najwyższą prędkość i stabilność internetu, warto też poprawnie skonfigurować router Wi-Fi. Możesz poprawić jakość połączenia, jeśli zmienisz częstotliwość Wi-Fi – nowoczesne routery pozwalają wybrać pasmo 2,4 GHz lub 5 GHz. Pomóc może też wybór mniej zatłoczonego kanału radiowego.
Internet mobilny od Netii – do samochodu i nie tylko
W naszej ofercie znajdziesz szybki i stabilny internet mobilny 5G. Możesz wybrać jeden z kilku pakietów – z transferem danych 100 GB, 500 GB lub 1000 GB. Na czas trwania umowy dostaniesz od nas bez dodatkowych opłat nowoczesny router – standardowy lub 5G. Model 5G pozwala uzyskać teoretyczną prędkość pobierania do 4,1 Gb/s i nawiązać połączenie z siecią maksymalnie na 32 urządzeniach w tym samym czasie. Ciesz się silnym sygnałem internetu mobilnego dzięki wbudowanym antenom, a także obsłudze nowego standardu Wi-Fi 6 oraz częstotliwości 5 GHz.
A może potrzebujesz internetu mobilnego do domu? Znajdziesz u nas pakiety LTE, które zapewnią Ci szybkie i stabilne połączenie z siecią – nawet w miejscach o słabym zasięgu. To możliwe dzięki zastosowaniu routera z zewnętrzną anteną i wzmocnioną kartą SIM –w cenie abonamentu otrzymasz od nas kompletny zestaw.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty