Netia Smart Building - inteligentne rozwiązanie dla biur
W ramach rozwiązania Netia Smart Building, wykorzystującego ekosystem IoT opracowany przez polski startup Zonifero, można sprawnie zarządzać miejscami do pracy (rezerwacja biurek, miejsc parkingowych, sal konferencyjnych), co jest istotne zwłaszcza w okresie coraz bardziej popularnej pracy hybrydowej i wciąż obowiązujących obostrzeń sanitarnych. Dzięki aplikacji mobilnej użytkownicy zyskują wygodny dostęp m.in. do statusu pracowników (obecność w biurze, praca zdalna) i szeregu zagregowanych informacji o stopniu wykorzystania przestrzeni biurowej i parkingowej. Ułatwia to organizację pracy oraz komunikację i współpracę w zespole. Aplikacja umożliwia też m.in. zgłaszanie usterek, czy innych uwag/pomysłów, a także przekazywanie powiadomień i wykonywanie różnego typu ankiet.
Netia Smart Building, dzięki wbudowanej zaawansowanej analityce, pozwala na pozyskanie wiedzy przydatnej przy podejmowaniu świadomych decyzji o optymalizacji i dostosowaniu do rzeczywistości, z którą mierzymy się od ponad roku. Funkcjonalności aplikacji pozwalają też na sprawne dostosowanie procesów w firmach do zmieniających się wymagań regulacyjnych, dotyczących pracy zdalnej.
- Netia jest liderem z zakresie usług komunikacyjnych dla sektora real estate w Polsce. Na bazie infrastruktury światłowodowej i nowoczesnych sieci Wi-Fi dostarczamy szereg zaawansowanych usług, które przenikają się i w znakomity sposób współgrają z rozwiązaniami smart building, bazującymi na IoT. Jestem przekonany, że jako część Grupy Polsat Plus, która intensywnie inwestuje w rozwój sieci 5G, staniemy się ważnym graczem w zakresie dostarczania rozwiązań IoT dla wielu sektorów gospodarki. Partnerstwo z Zonifero jest dopiero początkiem naszej ekspansji, jako centrum kompetencyjnego Grupy w tym zakresie - powiedział Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Netia S.A.
Według raportu Deloitte 92% zarządzających przestrzeniami komercyjnymi zamierza zwiększyć lub utrzymać inwestycje w poprawienie doświadczenia w codziennym korzystaniu z biura i budynku. Automatyzacja i wykorzystanie nowych technologii IoT pozwala na osiągnięcie skokowego rozwoju. Nowa rzeczywistość postcovidowa jeszcze bardziej przyspieszyła ten proces.
- Jesteśmy w momencie, w którym użytkownicy budynków, biur wymagają więcej niż do tej pory. Usługa Netia Smart Building jest dla każdej firmy, która korzysta z przestrzeni biurowej. Firma kilkuosobowa też ma potrzebę rezerwacji miejsca parkingowego czy biurka, a duża firma może dzięki temu rozwiązaniu zebrać dane potrzebne do analizy zajętości przestrzeni biurowej. Alikacja ma również specjalne udogodnienia dla właścicieli i zarządzających budynkiem, które pozwalają na zwiększenie ich konkurencyjności wśród wynajmujących przestrzenie biurowe. Rozwiązanie jest w pełni skalowalne, modułowe i można je przetestować w wybranym biurze – powiedział Janusz Figurski, Kierownik Zespołu Rozwiązań IoT w Netii.
Więcej informacji o usłudze Netia Smart Building na stronie: Netia Smart Building