Standard DVB-T2/HEVC kosztem, ale i szansą dla hotelarzy
11 października odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń polskiego rynku HORECA, czyli branży hotelarsko-gastronomicznej - XV Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel 2021. Nie mogło tam oczywiście zabraknąć Netii, która dla hoteli opracowała wręcz cały zestaw zaawansowanych produktów i usług ICT z linii NetiaNext - Netia dla Hoteli.
Pomimo ciągle niepewnej sytuacji epidemicznej, nastroje w branży zaczynają się poprawiać o czym świadczy choćby duże zainteresowanie inwestowaniem w rozwiązania ICT, które mają wspierać dalszy rozwój. O technologicznych trendach i inteligentnych rozwiązaniach, zawierających pełen zestaw narzędzi do lojalizacji klientów, a także zwiększenia przychodu w hotelach można było się dowiedzieć też na stoisku Netii.
- Hotelarze szukają dostawców takich jak my , którzy posiadają komplementarne usługi kierowane do hoteli tak, aby jak najsprawniej zatroszczyć się o potrzeby gości. Do sprawnego funkcjonowania coraz bardziej popularnych rozwiązań bezrecepcyjnych i automatyzujących obsługę gości online, potrzebny jest szybki i wszechobecny światłowodowy dostęp do internetu wraz z późniejszym rozprowadzeniem w całym budynku po WiFi. Netia zapewnia to i wiele więcej, czego przykładem może być usługa Netia WIFI Marketing, platforma marketingowa, która bada poprzez WIFI zachowania klientów i dostarcza personalizowane treści. - relacjonował na gorąco Piotr Marianowski, Kierownik ds. Klientów Kluczowych – Rozwiązania Zintegrowane w Netii.
Kosztowna niewiedza
W rozmowach z hotelarzami często pojawiała się kwestia trudności z dostępem do wystarczająco wydajnych łączy internetowych, a jeszcze częściej narzekania na słabą jakość usług telewizyjnych oraz brak konkurencji na rynku usług telewizyjnych dla hoteli. Nasi eksperci ze smutkiem skonstatowali, ze nie dość skutecznie docieramy do świadomości potencjalnych klientów z ofertą Netia TV dla Biznesu w wariancie specjalnie skrojonym na potrzeby hoteli (pokoje oraz części wspólne). Jednak pogłębiając w rozmowach tę kwestię okazało się, że telewizja generalnie nie jest dla wielu hotelarzy oczkiem w głowie. Świadczyć może o tym brak świadomości zbliżającej się zmiany nadawania naziemnej telewizji cyfrowej (dotychczasowy DVB-T zostanie zastąpiony przez DVB-T2/HEVC, z którego obsługą radzą sobie tylko relatywnie nowoczesne telewizory), która potencjalnie oznaczać może konieczność wymiany wszystkich odbiorników telewizyjnych!
Jak tego uniknąć? Wybierając Netia TV dla Biznesu która wykorzystuje technologię IPTV, zgodną z praktycznie dowolnym odbiornikiem telewizyjnym. Przy okazji można istotnie poszerzyć ofertę dla gości, gdyż Netia oferuje pakiet 131 pozycji z kontentem telewizyjnym, w tym 67 kanałów w HD, które można dobierać oddzielnie dla pokoi i do miejsc wspólnych, jak np. lobby bar. Dodatkowo istnieje możliwość emisji własnego kontentu hotelowego. Ale to nie wszystko, ofertę kanałów TV uzupełnia platforma do zamawiania różnych usług dostępnych poprzez menu telewizora np. zamówienie dań z restauracji czy umówienie wizyty w SPA. Poprzez platformę możliwe jest także odtwarzanie treści (np. filmów, zdjęć) z własnego telefonu. Według badań tego typu usługami zainteresowanych jest aż 80 proc. indagowanych gości hotelowych!