Kiedy strategia cyfrowej transformacji wymusza szersze wykorzystanie chmury obliczeniowej, albo choćby do tego zachęca, działy IT mogą uzupełniać brakujące zasoby i kompetencje, sięgając po profesjonalne usługi chmurowe świadczone przez zewnętrznych partnerów. Z jakich powodów oraz w jakim zakresie firmy gotowe są powierzyć odpowiedzialność i zadania związane z planowaniem, wdrażaniem i zarządzaniem infrastrukturą chmury wyspecjalizowanym partnerom? Na te i inne pytania starają się odpowiedzieć eksperci Netii w trakcie debaty omawiającej badanie redakcyjne „Chmura obliczeniowa i usługi jej towarzyszące. Doradztwo, migracja, zarządzanie”.
Z jakich powodów oraz w jakim zakresie firmy gotowe są powierzyć odpowiedzialność i zadania związane z planowaniem, wdrażaniem i zarządzaniem infrastrukturą chmury wyspecjalizowanym partnerom? Jakie są kryteria oceny oferty i samych dostawców usług? Jaki ma to wpływ na ich budżety IT? To ważne pytania, pokazujące z nieco innej perspektywy krajobraz wykorzystania chmury w organizacjach. To także powód, dla którego zdecydowaliśmy się na pogłębienie naszej wiedzy i przeprowadzenie badania we współpracy z redakcją Computerworld. Gorąco zachęcamy do zapoznania się z debatą, w trakcie której eksperci Netii omawiają wyniki tego badania.
Starszy kierownik produktu ds. chmury w Netii
Od 8 lat w Netii buduje produkty w obszarze Data Center& Cloud. Jest pomysłodawcą i odpowiada za strategię komercjalizacji platformy chmurowej Netia Compute opartej o technologię VMware. W Oktawave w roli Head of Product rozwija usługi migracji i zarządzania chmurami publicznymi.
Data Centers Architect Netia S.A.
Od blisko 15 lat związany z branżą ICT, doświadczenie zdobywał u głównych operatorów telekomunikacyjnych. W Netii koncentruje się na aspekcie przetwarzania w chmurze. Pomaga klientom w transformacji oraz wdrażaniu usług cloud, którzy planują lub rozwijają wykorzystanie technologii chmurowych w swoim biznesie.
Redaktor Naczelny, Computerworld
Z mediami związany od 1998 roku, od 2005 – z tytułami biznesowymi i technologicznymi. Publikował w kilkunastu tytułach, w 6 obejmował stanowiska kierownicze i redaktorskie. Prowadził agencję PR, wydawnictwo biznesowe; współpracował z think tankami, domami mediowymi, tworząc dla nich treści i raporty, tworzył dedykowane dodatki tematyczne dla największych ogólnopolskich dzienników. W latach 2006-2007 szefował w IDG Poland dwumiesięcznikowi CFO Magazyn Dyrektorów Finansowych. Do wydawnictwa powrócił kilka lat później, by rozpocząć współpracę z tytułami CEO, CIO oraz Computerworld. Intryguje go styk biznesu i technologii. Bez tej ostatniej ciężko przecież teraz o sprawny biznes.