Automaty biletowe z ludzką twarzą
Polregio uruchomiło pilotażowo wideomaty - innowacyjne rozwiązanie technologiczne, które pozwala na uzupełnienie sieci kas biletowych o urządzenia samoobsługowe, które jednak w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt w postaci wideorozmowy z doświadczonym konsultantem (e-kasjerem).
- Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej, moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane przez pasażerów funkcjonalności. I tak narodził się pomysł wideomatu z funkcją e-kasjera - mówi Adam Pawlik, Członek Zarządu - Dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.
- podróżny samodzielnie wybiera i nabywa bilet tak, jak w klasycznym biletomacie,
- pasażer dotyka odpowiedni przycisk na ekranie lub na obudowie wideomatu i łączy się z Contact Center i podczas wideorozmowy (obsługa w języku polskim i angielskim) konsultant asystuje klientowi w obsłudze automatu,
- konsultant w trakcie wideorozmowy przejmuje zdalnie pulpit automatu biletowego i obsługuje go w imieniu klienta, aż do momentu finalizacji zakupu najbardziej optymalnego biletu (klientowi pozostanie jedynie finalizacja transakcji, czyli zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu).
Dostępność zachętą do podróży
Aktualnie Polregio posiada ok. 150 kas. Ich dostępność na dużych i ruchliwych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych jedynie 7 godzin na dobę. Konsultanci, którzy będą mogli asystować podróżnym poprzez wideomaty będą dostępni o wiele dłużej.
- Funkcja e-kasjera jest dostępna w godzinach 6:00 - 22:00, a to aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego i już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu. – dodaje Adam Pawlik.
Sprawdzeni partnerzy w akcji
Wideomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami: Polregio, TK Telekom z Grupy Netia i Avista, które są w czółówce rynkowych liderów w zakresie sprawnej obsługi klientów, jak i elektronicznej sprzedaży usług.
Współpracujemy z Polregio od wielu lat w szerokim spektrum rozwiązań i mamy w tym zakresie bardzo dobre doświadczenia. Jest to firma otwarta na wdrażanie innowacji technologicznych, czego kolejnym przykładem jest nasze wspólne pilotażowe wdrożenie, które już teraz wzbudza duże zainteresowanie innych przewoźników – dodaje Jolanta Lorenc.
Pierwsze wideomaty będą dostępne w ramach pilotażu między innymi w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach przewoźnik przeprowadzi kampanię reklamową pod hasłem „Do kolejki bez kolejki” oraz szereg eventów na dworcach zachęcających do skorzystania z wideomatów.
O POLREGIO:
Polregio SA to największy pasażerski przewoźnik w Polsce, z 26% udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług Polregio korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.