DRaaS (Disaster Recovery as a Service) – co to jest? | Biznes Netia
Menu główne

DRaaS, czyli Disaster Recovery as a Service – co to jest?

03 sierpnia 2022, Autor: Netia

Przerwy w działalności generują dla biznesu duże straty, dlatego coraz więcej firm decyduje się na usługę Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Jest to proste do wdrożenia i opłacalne kosztowo rozwiązanie, które pozwala zachować ciągłość działania firmowych systemów w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń i incydentów bezpieczeństwa. W tym artykule przedstawimy, na czym polega usługa DRaaS i w jaki sposób jest ona realizowana.

 
W tym artykule:  
 
 

DRaaS – co to jest?

 

Usługa DRaaS (w skrócie Disaster Recovery as a Service) to infrastruktura zapasowa na żądanie w innej lokalizacji – na przykład na serwerach klienta znajdujących się poza jego siedzibą lub na serwerach w wyspecjalizowanym data center. DRaaS pozwala zachować ciągłość pracy systemu informatycznego przedsiębiorstwa i tym samym zapobiega ogromnym stratom finansowym w następstwie przestojów w działaniu serwerów.

 

Co ważne, DRaaS to nie to samo, co usługa backupu (BaaS). W ramach DRaaS cały system informatyczny przedsiębiorstwa jest replikowany do systemu zapasowego w oddzielnej fizycznie lokalizacji, który zostaje uruchomiony w razie wystąpienia awarii pierwszego. Usługa backupu zapewnia natomiast tworzenie i utrzymywanie na zewnątrz kopii zapasowych firmowych danych, ale już bez możliwości ich uruchomienia w innym miejscu.

 

Czy mogę sobie pozwolić na wyłączenie całej serwerowni? – to jedno z 3 najważniejszych pytań, które powinien zadać sobie każdy administrator i kierownik IT. Większość z nich z pewnością odpowie „NIE” i dlatego warto, by wzięli pod uwagę wdrożenie usługi Disaster Recovery as a Service w swoich firmach. DRaaS jest bowiem podstawą zachowania ciągłości pracy tak, jak dywersyfikacja portfela inwestycyjnego jest podstawą bezpieczeństwa finansowego. Utrzymywanie zasobów w jednej lokalizacji to błąd, który może być fatalny w skutkach.

 

Disaster Recovery as a Service w chmurze dla firm

 

Produkcyjne środowisko jest zazwyczaj replikowane do chmury utrzymywanej przez zewnętrzne firmy w profesjonalnych data center. DRaaS jest polecany zarówno dla firm posiadającym własną fizyczną infrastrukturę w swojej siedzibie, jak i podmiotom korzystającym z chmury publicznej oraz środowiska hybrydowego. Przykładowo w Netii, która oferuje usługę DRaaS, replikacja odbywa się dzięki sprawdzonemu oprogramowaniu wirtualizacyjnemu (np. VMware), a przełączenie działania systemu do ośrodka zapasowego często zajmuje kilka minut.

 

Wybierając dostawcę usługi DRaaS warto sprawdzić data center, z którego jest ona świadczona. To właśnie od poziomu zabezpieczeń fizycznej lokalizacji zależy bezpieczeństwo firmowych systemów.

 

Zadbaj o bezpieczeństwo danych firmowych

 

W ramach usługi chmurowej Netia Compute możliwe jest wdrożenie rozwiązania DRaaS dla zasobów Twojej firmy. Jedynym warunkiem technicznym, które powinno spełniać środowisko, jest praca w oparciu o vSphere lub korzystanie już z usługi Netia Compute, zbudowanej przy użyciu oprogramowania VMware.

 

vCloud Availability odpowiada za przełączenie całości lub części systemu (nawet w kilka minut) do zastępczej lokalizacji w data center Netii. Te z kolei, między innymi dzięki wykorzystaniu infrastruktury referencyjnej DELL EMC, stanowi jedno z najlepiej zabezpieczonych i najwydajniejszych obiektów tego typu w Polsce. Dzięki przemyślanej lokalizacji poza terenami występowania klęsk żywiołowych (między innymi z dala od terenów zalewowych), nowoczesnym systemom bezpieczeństwa oraz wykorzystaniu zielonej energii do zasilania infrastruktury data center Netii zapewnia wysoki poziom ochrony powierzonych zasobów.

 

W przypadku Netia Compute DRaaS obowiązuje stosunkowo niska, miesięczna opłata za rezerwację zasobów. Pełen koszt za infrastrukturę zapasową jest ponoszony wyłącznie w przypadku wystąpienia awarii lub wykonywania testów.

 

 

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Inne formy kontaktu

  • alt1

    Infolinia dla nowych klientów
    (Codziennie 8:00 - 18:00)
    +48 22 35 81 550

  • alt2

    Obsługa klienta i wsparcie techniczne
    (Dostępne 24/7)
    801 801 999
    biznes@netia.pl

  • alt3

    Adres korespondencyjny Netia S.A.
    skr. pocztowa nr 597
    40-950 Katowice S105

Polecane treści:

Wybierz swój język ×