Przerwy w działalności generują dla biznesu duże straty, dlatego coraz więcej firm decyduje się na usługę Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Jest to proste do wdrożenia i opłacalne kosztowo rozwiązanie, które pozwala zachować ciągłość działania firmowych systemów w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń i incydentów bezpieczeństwa. W tym artykule przedstawimy, na czym polega usługa DRaaS i w jaki sposób jest ona realizowana.
- DRaaS – co to jest?
- Disaster Recovery as a Service w chmurze dla firm
- Zadbaj o bezpieczeństwo swoich danych z Netią
DRaaS – co to jest?
Usługa DRaaS (w skrócie Disaster Recovery as a Service) to infrastruktura zapasowa na żądanie w innej lokalizacji – na przykład na serwerach klienta znajdujących się poza jego siedzibą lub na serwerach w wyspecjalizowanym data center. DRaaS pozwala zachować ciągłość pracy systemu informatycznego przedsiębiorstwa i tym samym zapobiega ogromnym stratom finansowym w następstwie przestojów w działaniu serwerów.
Co ważne, DRaaS to nie to samo, co usługa backupu (BaaS). W ramach DRaaS cały system informatyczny przedsiębiorstwa jest replikowany do systemu zapasowego w oddzielnej fizycznie lokalizacji, który zostaje uruchomiony w razie wystąpienia awarii pierwszego. Usługa backupu zapewnia natomiast tworzenie i utrzymywanie na zewnątrz kopii zapasowych firmowych danych, ale już bez możliwości ich uruchomienia w innym miejscu.
Czy mogę sobie pozwolić na wyłączenie całej serwerowni? – to jedno z 3 najważniejszych pytań, które powinien zadać sobie każdy administrator i kierownik IT. Większość z nich z pewnością odpowie „NIE” i dlatego warto, by wzięli pod uwagę wdrożenie usługi Disaster Recovery as a Service w swoich firmach. DRaaS jest bowiem podstawą zachowania ciągłości pracy tak, jak dywersyfikacja portfela inwestycyjnego jest podstawą bezpieczeństwa finansowego. Utrzymywanie zasobów w jednej lokalizacji to błąd, który może być fatalny w skutkach.
Disaster Recovery as a Service w chmurze dla firm
Produkcyjne środowisko jest zazwyczaj replikowane do chmury utrzymywanej przez zewnętrzne firmy w profesjonalnych data center. DRaaS jest polecany zarówno dla firm posiadającym własną fizyczną infrastrukturę w swojej siedzibie, jak i podmiotom korzystającym z chmury publicznej oraz środowiska hybrydowego. Przykładowo w Netii, która oferuje usługę DRaaS, replikacja odbywa się dzięki sprawdzonemu oprogramowaniu wirtualizacyjnemu (np. VMware), a przełączenie działania systemu do ośrodka zapasowego często zajmuje kilka minut.
Wybierając dostawcę usługi DRaaS warto sprawdzić data center, z którego jest ona świadczona. To właśnie od poziomu zabezpieczeń fizycznej lokalizacji zależy bezpieczeństwo firmowych systemów.
Zadbaj o bezpieczeństwo danych firmowych
W ramach usługi chmurowej Netia Compute możliwe jest wdrożenie rozwiązania DRaaS dla zasobów Twojej firmy. Jedynym warunkiem technicznym, które powinno spełniać środowisko, jest praca w oparciu o vSphere lub korzystanie już z usługi Netia Compute, zbudowanej przy użyciu oprogramowania VMware.
vCloud Availability odpowiada za przełączenie całości lub części systemu (nawet w kilka minut) do zastępczej lokalizacji w data center Netii. Te z kolei, między innymi dzięki wykorzystaniu infrastruktury referencyjnej DELL EMC, stanowi jedno z najlepiej zabezpieczonych i najwydajniejszych obiektów tego typu w Polsce. Dzięki przemyślanej lokalizacji poza terenami występowania klęsk żywiołowych (między innymi z dala od terenów zalewowych), nowoczesnym systemom bezpieczeństwa oraz wykorzystaniu zielonej energii do zasilania infrastruktury data center Netii zapewnia wysoki poziom ochrony powierzonych zasobów.
W przypadku Netia Compute DRaaS obowiązuje stosunkowo niska, miesięczna opłata za rezerwację zasobów. Pełen koszt za infrastrukturę zapasową jest ponoszony wyłącznie w przypadku wystąpienia awarii lub wykonywania testów.
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Inne formy kontaktu
-
Infolinia dla nowych klientów
(Codziennie 8:00 - 18:00) +48 22 35 81 550 -
Obsługa klienta i wsparcie techniczne
(Dostępne 24/7) 801 801 999
biznes@netia.pl -
Adres korespondencyjny Netia S.A.
skr. pocztowa nr 597
40-950 Katowice S105