Geolokalizacja po Wi-Fi – ogrom możliwości dla Twojego biznesu
Prowadzone w obszarze marketingu badania pokazują, że dla większości osób odwiedzających duże obiekty (galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, lotniska czy szpitale) ważny jest dostęp do dobrej jakości, bezpiecznego internetu bezprzewodowego. Eksperci są zgodni, że udostępnienie łącza jest również bardzo opłacalne z biznesowego punktu widzenia. Pomaga budować lojalność klienta i pozytywny wizerunek, a ponadto uczy zachowań konsumentów w oparciu o zebrane informacje.
Dlaczego warto zdecydować się na wdrożenie usługi Wi-Fi marketing we własnym obiekcie?
• Klienci zyskują realną wartość i to nie tylko w postaci dostępu do bezprzewodowego Internetu. W oparciu o udostępnione informacje (dane demograficzne, jak płeć, wiek czy miejsce zamieszkania, zachowania zakupowe i przyzwyczajenia) mogą otrzymać zniżki, rabaty, vouchery i inne elementy oferty dopasowane do ich preferencji.
• Sieć Wi-Fi, oparta o Acces Pointy, pozwala zbierać informacje na temat zachowań klientów, gdy korzystają oni z udostępnionej sieci Wi-Fi w obiekcie. Platforma marketingowa, gdzie gromadzone są dane, pochodzące od użytkowników Wi-Fi, zapamięta np. ulubione sklepy, stworzy heat-mapy na podstawie dróg pokonywanych przy każdej wizycie, a dzięki integracji z mediami społecznościowymi będzie gromadził informacje o danych demograficznych. Daje to możliwość przeprowadzania kampanii remarketingowych już po opuszczeniu obiektu.
• WiFi marketing pozwala efektywniej wykorzystać budżet reklamowy. Kierując ofertę do osób, które są potencjalnymi klientami, wyraźnie można poprawić konwersję i wyniki swojej firmy, w tym zwiększyć sprzedaż dodatkowych produktów i liczbę odwiedzin u najemców lokali w obiekcie (w przypadku galerii handlowych).
Lokalizacja po Wi-Fi pozwala utrzymywać kontakt ze swoimi gośćmi za pośrednictwem ich smartfonów. Wyświetlany po połączeniu z firmową siecią captive portal może wyświetlać ankietę i prośbę o wystawienie oceny lub zbierać indywidualne zamówienia hotelowych gości. Narzędzia do Wi-Fi marketingu dają ponadto ogromne możliwości analizy zebranych informacji i automatyzacji działań reklamowych na terenie obiektu.
Kiedy lokalizacja po Wi-Fi będzie przydatna?
O lokalizacji po Wi-Fi myśli się przede wszystkim w miejscach, w których klienci zostają na dłużej. Mają wtedy okazję połączyć się z udostępnioną siecią i wykazywać cenną aktywność.
Lokalizacja telefonu po Wi-Fi to doskonałe narzędzie marketingowe przede wszystkim dla:
• Hoteli – które obecnie nie mogą funkcjonować bez sprawnie działającego Internetu. To prawdopodobnie najbardziej oczywiste z udogodnień dla gości. Warto więc wykorzystać tę okazję do poprawy wyników i poznania zachowań klientów.
• Galerii handlowych – to obiekty z olbrzymim potencjałem sprzedażowym.
• Restauracji i kawiarni – w takich miejscach szybkie Wi-Fi służy przede wszystkim do pracy zdalnej na komputerach. W miejscowościach turystycznych przydaje się z kolei przyjezdnym, którzy poznają miasto i szukają informacji o lokalnych atrakcjach.
Odkryj z Netią nowe możliwości marketingu
Netia WiFi Marketing to kompleksowa usługa, która pozwala wdrożyć narzędzia reklamowe w wybranym obiekcie, pozyskać nowych klientów i zwiększyć konwersję sprzedażową. Dzięki możliwości komunikacji w czasie rzeczywistym umożliwia kierowanie komunikatów do użytkowników WiFi w kluczowych momentach oraz poznanie ich zachowań zakupowych.
Specjaliści Netii zajęli się wdrożeniem pionierskiego (w skali całej Europy) systemu geolokalizacji po WIFI dla Posnanii – największej galerii handlowej w Wielkopolsce, będącej również miejscem wielu wydarzeń kulturalnych i gastronomicznych. Dzięki stworzeniu szybkiej, bezpiecznej i wydajnej sieci Netia WLAN udało połączyć się 300 lokali handlowo-usługowych na ponad 100 tys. m², w tym butiki, siłownię, restauracje, kręgielnię i wiele innych.
Goście galerii, dzięki połączeniu się z siecią bezprzewodową, od razu po włączeniu przeglądarki internetowej zyskują możliwość nawigacji do dowolnego lokalu w obiekcie wraz z informacją o odległości i szacowanym czasie przejścia. Aplikacja lub mapa dostępna z poziomu przeglądarki internetowej (opcja WEB App), wskazuje także konkretne miejsca parkingowe, co w budynku o takiej powierzchni i tak wielu miejscach postojowych jest bardzo dużym atutem. Właściciele galerii mogą jednocześnie korzystać ze zgromadzonych danych dotyczących odwiedzin i samych klientów, analizować ich ruch, tworzyć mapy ciepła i na ich podstawie planować dalsze działania. Spośród 5 milionów klientów odwiedzających Posnanię w ciągu 5 pierwszych miesięcy funkcjonowania aż 130 tys. osób skorzystało z sieci Wi-Fi!
Dzięki wdrożonym narzędziom marketingowym specjaliści Posnanii mogą prowadzić skuteczne kampanie marketingowe i zindywidualizowaną komunikację ze swoimi klientami. Firma Apsys, właściciel galerii, przy współpracy z firmą P4 zadbała również o zapewnienie doskonałego zasięgu dla użytkowników wszystkich sieci komórkowych.
Chcesz poprawić wyniki, tworząc bezpieczną sieć dla swoich klientów? Skontaktuj się ze specjalistami Netii – razem zaprojektujemy idealne rozwiązanie.
Sprawdź też, które Wi-Fi będzie odpowiednie dla indywidualnych użytkowników
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Inne formy kontaktu
-
Infolinia dla nowych klientów
(Codziennie 8:00 - 18:00) +48 22 35 81 550 -
Obsługa klienta i wsparcie techniczne
(Dostępne 24/7) 801 801 999
biznes@netia.pl -
Adres korespondencyjny Netia S.A.
skr. pocztowa nr 597
40-950 Katowice S105