Wsparcie IT dla firm – jakie usługi obejmuje? | Biznes Netia
Menu główne

Wsparcie informatyczne dla firm – jakie usługi obejmuje?

08 lipca 2022, Autor: Krzysztof Jaworski, Kierownik Produktu - Netia S.A.

Przy obecnym tempie rozwoju technologicznego i związanym z nim obciążeniu specjalistów IT, funkcjonowanie biznesu – bez względu na jego wielkość czy branżę – może usprawnić wsparcie informatyczne dla firm i dlatego też warto je uwzględnić planując budżet. W tym artykule przedstawimy, jaki zakres usług obejmuje wsparcie IT dla firm i jakie daje korzyści.

 
 
 
   

Dlaczego zewnętrzne wsparcie IT jest korzystne dla firm?

 

W dzisiejszych czasach większość firm realizuje swoje codzienne działania w oparciu o Internet, do czego niezbędny jest sprzęt komputerowy i infrastruktura informatyczna oraz osoby czuwające nad ich prawidłową pracą. Pojawienie się problemów technicznych np. z siecią, może skutecznie obniżyć tempo i efektywność pracy pracowników, szczególnie jeśli firmowy zespół IT nie będzie w stanie ich szybko wyeliminować.

 

Firmy mogą radzić sobie z problemami technicznymi ze sprzętem komputerowym czy zasobami sieciowymi w zasadzie na dwa sposoby: mogą stworzyć własny zespołu IT lub wydelegować to zadanie zewnętrznej firmie na zasadzie outsourcingu. Pracownik lub pracownicy o odpowiednich kompetencjach mogą tym samym czuwać nad wdrażaniem nowych systemów i rozwiązań, Twoja firma zaś nie będzie miała na głowie spraw kadrowych oraz konieczności tworzenia i utrzymywania zespołu IT.

 

W dobie postępującej cyfryzacji drugi z przedstawionych wyżej sposobów zdecydowanie zyskuje na popularności – szczególnie w kwestii wsparcia IT dla małych i średnich firm. Wsparcie z zewnątrz jest zwyczajnie tańsze i wygodniejsze. Rozliczenie za taką usługę odbywa się w wygodnym modelu abonamentowym (OPEX), dzięki czemu płacisz tylko za pomoc, z której korzysta Twoja firma. Tym samym nie musisz się martwić kosztami wynikającymi z zatrudnienia kilku specjalistów IT, gdyż zewnętrzny zespół może przejąć nawet 100% ich obowiązków, przestrzegając przy swoich czynnościach prawa krajowego i unijnego np. RODO czy ustawy o KSC.

 

Co obejmuje wsparcie informatyczne dla firm?

 

Wsparcie informatyczne dla firm zapewnia Netia w ramach Netia IT Support. Dzięki tej usłudze klienci mogą zająć się swoim biznesem bez martwienia się o kwestie techniczne. Potrzebujesz zewnętrznego wsparcia IT? W takim razie z dalszej części artykułu, dowiesz się, w jaki sposób możemy pomóc Tobie i Twoim pracownikom.

 

Zdalny support IT

 

Z supportem IT Netii możesz liczyć nawet na całodobowe (w pakiecie Custom) wsparcie informatyczne najlepszych techników. W razie potrzeby wystarczy, że skontaktujesz się z nami telefonicznie lub przez e-mail, a nasi specjaliści zajmą się rozwiązaniem zidentyfikowanego problemu w Twojej firmie. Pomocy możemy udzielić także na odległość, dzięki zdalnemu przejmowaniu ekranów Twoich pracowników.

 

Local support – wsparcie w dowolnej lokalizacji

 

Problem wymaga interwencji technika lub inżyniera Netii w Twojej lokalizacji? Nasz specjalista pojawi się na miejscu i rozwiąże problem w czasie ustalonym przez umowę SLA. W ramach każdego z pakietów klient może wykorzystać określoną liczbę lokalnych interwencji miesięcznie. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zamówić kolejne lub zmienić pakiet usługi – Netia IT Support to przede wszystkim elastyczne podejście do tematu i skalowalność!

 

Dostawa i instalacja komputerów biurowych

 

8 godzin codziennej pracy biurowej zużywa sprzęt dużo bardziej niż surfowanie po Internecie w domowym zaciszu. Komputery stacjonarne i laptopy wymagają więc regularnej wymiany. W ramach Netia IT Support możesz liczyć na naszą pomoc w wyborze nowego sprzętu oraz jego późniejszą instalację. Sami dostarczymy Ci urządzenia renomowanych marek, takich jak Lenovo czy Dell, o odpowiednich dla Twojego biznesu parametrach i w atrakcyjnej cenie. Korzystaj ze sprzętu klasy biznesowej za miesięczną opłatą! Jeśli masz już nowy sprzęt, zainstalujemy go i podłączymy do sieci.

 

Konfiguracja sprzętu sieciowego i urządzeń biurowych

 

Twoi pracownicy są specjalistami w swojej dziedzinie. Drukarki, routery, serwery, przełączniki, komputery stacjonarne czy ksero nie muszą ich interesować. To my zajmiemy się odpowiednim skonfigurowaniem poszczególnych urządzeń, by praca zespołów przebiegała w niezakłóconym tempie.

 

Wsparcie IT dla Twojej firmy

 

Korzystanie z outsourcingu w większości obszarów działań IT jest zdecydowanie najbardziej opłacalnym wyjściem. Niedobór specjalistów IT na rynku oraz wysokie wynagrodzenia utrudniają bowiem skompletowanie zespołu wewnętrznego. Coraz wyższe ceny dobrej jakości sprzętu, a także jego szybkie zużywanie w warunkach firmowych to kolejny argument, by zdecydować się na model abonamentowy – zarówno w stosunku do usług, jak i dostarczania niezbędnej infrastruktury.

 

Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem produktów IT Solutions w swojej firmie, skontaktuj się z nami – chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!

 

 

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Inne formy kontaktu

  • alt1

    Infolinia dla nowych klientów
    (Codziennie 8:00 - 18:00)
    +48 22 35 81 550

  • alt2

    Obsługa klienta i wsparcie techniczne
    (Dostępne 24/7)
    801 801 999
    biznes@netia.pl

  • alt3

    Adres korespondencyjny Netia S.A.
    skr. pocztowa nr 597
    40-950 Katowice S105

Polecane treści:

Wybierz swój język ×