Hybrydowy model pracy – jak wprowadzić go do firmy?
Spowodowane pandemiczną paniką przejście tysięcy firm na zdalny lub przynajmniej hybrydowy system pracy, spowodowało niemałe zamieszanie. W wielu przypadkach już w pierwszych dniach takiej zmiany zaczęły pojawiać się problemy. Nierzadko okazywało się, że firma nie posiada narzędzi pozwalających na kierowanie zespołem rozproszonym: sprawdzonych komunikatorów, aplikacji do wideo rozmów czy odpowiednich zabezpieczeń sieci firmowej.
Dziś hybrydowy model pracy staje się już niemal standardem i wiele firm zamierza pozostać przy nim na stałe. Takie rozwiązanie ma w końcu zdecydowanie więcej zalet niż wad. Pozwala ograniczyć koszty i jest wygodne dla pracowników, którzy zyskują cenny czas poświęcany dotąd na dojazdy do pracy. System hybrydowy umożliwia zatrudnianie najlepszych specjalistów – nie ma konieczności prowadzenia lokalnych rekrutacji ani organizowania relokacji. Możliwość pracy z domu to także świetny benefit pozapłacowy, doceniany przez wielu kandydatów do pracy.
Co zrobić, by przejście na hybrydowy model pracy przebiegło bez komplikacji, przestojów i z zachowaniem komfortu pracowników? Poznaj kilka naszych rad.
Zapytaj o zdanie pracowników
Jak wyobrażają sobie hybrydowy model pracy? Kto z nich chce pracować z domu, a kto nie ma w swoim mieszkaniu warunków? Rozmowa z zespołem to absolutna podstawa. Pozwoli to uniknąć wielu błędów i ustalić odpowiednie zasady.
Ustal dokładny system pracy
Hybrydowy model pracy można zorganizować na wiele różnych sposobów. Spośród najpopularniejszych „konfiguracji” wyróżniamy trzy sprawdzone systemy:
- Podział pracowników na pracujących zdalnie i tych pracujących stacjonarnie. O ile trudno wyobrazić sobie administratora pracującego zdalnie non-stop w firmie z własną infrastrukturą IT, to designerzy czy developerzy zazwyczaj nie mają potrzeby przychodzenia do biura.
- System hybrydowy z ustalonym harmonogramem – pracownik pracuje w biurze uzgodnioną wcześniej liczbę dni w tygodniu, a przez pozostały czas wykonuje swoje obowiązki zdalnie. Wraz z nagromadzeniem projektów proporcje można modyfikować dla osiągnięcia lepszych rezultatów.
- System dowolny – pracownik ma całkowicie wolną rękę. Sam podejmuje decyzję, czy danego dnia będzie pracował w biurze, czy też zostanie w domu. W takim systemie dobrze jest ustalić, czy każdy członek teamu ma przypisane swoje miejsce pracy, czy stosowane są tzw. hot desk, czyli biurka dla pracowników.
System można dopasować do potrzeb firmy, a nawet negocjować różne konfiguracje z poszczególnymi pracownikami. Najważniejsze, by zachować komfort obu stron.
Wyposaż się w odpowiednie narzędzia
Bezpieczna praca, dobra komunikacja i brak przestojów to stan możliwy do osiągnięcia tylko z odpowiednimi narzędziami. Upewnij się więc, że Twoja firma ma wszystko, czego potrzebuje. W dalszej części wpisu przedstawimy propozycje kilku gotowych rozwiązań, które pomogą wprowadzić hybrydowy model pracy lub rozwiązać istniejące już problemy.
Praca w systemie hybrydowym a konkretne rozwiązania dla firm
Praca w systemie hybrydowym a konkretne rozwiązania dla firm W dalszej części artykułu przedstawiamy narzędzia usprawniające pracę w modelu hybrydowym, które można zastosować w każdej firmie.
Netia Unified Communications
Netia UC to usługa oparta o platformę Webex, umożliwiająca nieograniczoną komunikację wewnętrzną i sprawną łączność pomiędzy oddziałami firmy. Pozwala na prowadzenie rozmów pomiędzy użytkownikami tradycyjnej telefonii, smartfonów, komputerów oraz tabletów. Zapewnia pełną elastyczność i spersonalizowanie usługi. Lokalizacja i zasoby sprzętowe nie mają żadnego znaczenia. Korzystając z dowolnego numeru stacjonarnego, można łączyć się za pomocą swojego urządzenia mobilnego lub komputera i prowadzić rozmowy.
Netia VPN Biznes
VPN to popularny rodzaj zabezpieczonej przed dostępem z zewnątrz wirtualnej sieci prywatnej. Dzięki Netia VPN Biznes możesz zapewnić swoim pracownikom dostęp do firmowej komunikacji i zasobów niezależnie od ich lokalizacji. Jednocześnie zadbasz o bezpieczeństwo swojej sieci – nawet wtedy, gdy pracownicy łączą się z nią za pośrednictwem domowych komputerów.
Dowiedz się więcej na temat zastosowania sieci VPN w biznesie.
Netia e-Podpis
Netia e-Podpis to usługa oparta o platformę Autenti, dzięki której Twoja firma będzie mogła zawierać np. kontrakty biznesowe, umowy z pracownikami czy klientami detalicznymi bez konieczności fizycznego kontaktu. Zdalne uwierzytelnianie dokumentów to nieodzowny element hybrydowego modelu pracy.
Hybrydowy system pracy – przełącz się na wygodę
Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci w usystematyzowaniu informacji na temat hybrydowego systemu pracy. Jeśli na myśl przychodzą Ci pytania dotyczące wymienionych narzędzi Netii – zadaj je naszym specjalistom. Czekamy na Twój kontakt!
Przy okazji zapraszamy Cię do lektury naszego artykułu o sposobach organizacji inteligentnego biura.
Pracujesz w modelu hybrydowym? Dowiedz się, jaki internet możesz mieć na własny użytek oraz sprawdź stabilność internetu w twoim domu!
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Inne formy kontaktu
-
Infolinia dla nowych klientów
(Codziennie 8:00 - 18:00) +48 22 35 81 550 -
Obsługa klienta i wsparcie techniczne
(Dostępne 24/7) 801 801 999
biznes@netia.pl -
Adres korespondencyjny Netia S.A.
skr. pocztowa nr 597
40-950 Katowice S105