Komunikacja wewnętrzna towarzyszy każdemu procesowi w organizacji – od rekrutacji, poprzez pracę operacyjną i angażowanie pracowników w projekty, aż pod proces sprzedaży i obsługę klienta. Tym bardziej skuteczna i „agile’owa” komunikacja jest potrzebna, kiedy większość zespołów pracuje w trybie rozproszonym i wymaga stałego dostępu do najbardziej aktualnych informacji o procesach wewnętrznych i oferowanych przez firmę usługach. Na te wyzwania, szczególnie w obszarze sprzedaży i obsługi klienta, odpowiada spersonalizowany i angażujący intranet.
Baza wiedzy w jednym miejscu
Firmowy intranet to miejsce, gdzie organizacja buduje bazy wiedzy o produktach, ale także usługach i procedurach np. dotyczących Help Desku. Ustrukturyzowana baza wiedzy w intranecie znacznie ułatwia dotarcie do najbardziej aktualnych informacji, niezbędnych w codziennej pracy w sprzedaży i obsłudze klienta.
Zróżnicowanie formatów treści w intranetowej bazie wiedzy pomaga w odpowiedniej ich prezentacji z perspektywy najważniejszych dla pracownika informacji.
Strony FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami do każdego produktu, interaktywne słowniki wyjaśniające najważniejsze pojęcia, tutoriale prezentujące procesy sprzedaży lub opisujące wybrane usługi, czy pytania do eksperta – to miejsca w intranecie, w których można pozyskiwać informacje, ale także zadawać pytania ekspertom wewnętrznym.
Organizacja może również pozwolić pracownikom współtworzenie bazy wiedzy – dzięki forum dyskusyjnym, pomysłom i funkcjom społecznościowym budowane są organicznie treści w bazie wiedzy.
Inteligentne wyszukiwanie
Według raportu The Holmes Report - The Cost Of Poor Communications, pracownicy tracą nawet jeden pełny dzień w tygodniu tylko na poszukiwanie informacji niezbędnych do ich codziennej pracy. Wyszukiwanie wiedzy w intranecie to najszybszy sposób na dotarcie do niezbędnych treści o produktach lub procesach firmowych, dlatego wyszukiwarka jest równie istotną częścią intranetu, co sama treść. Inteligentne wyszukiwanie może podpowiadać wyniki, już w momencie wpisywania, uwzględniając kontekst, w którym pracownik poszukuje informacji.
Najlepsze intranety pozwalają pracownikom zupełnie zapomnieć o nawigacji i przeglądaniu całej struktury w poszukiwaniu wiedzy, oferując za to dopasowane, szybkie i kontekstowe wyniki wyszukiwania, skracające znacznie czas poświęcony na odnajdywanie odpowiednich treści i dokumentów.
Wyszukiwanie z podpowiadaniem w Netia Intranet
Angażowanie sprzedawców
Równie istotny co wyszukiwanie informacji, jest sposób ich promowania w organizacji. Dobrze działające intranety pozwalają na personalizację komunikacji do pracowników – zależnie od zajmowanego stanowiska, lokalizacji, przynależności do struktury organizacyjnej, ale także zainteresowań. Ważne jest to przede wszystkim w perspektywie ciągle przybywających z różnych stron informacji.
Spersonalizowana komunikacja, na przykład o nowych produktach lub zmianach w procesach, dotrze tylko do tych sprzedawców, których taka komunikacja dotyczy i do tego w odpowiednim momencie. Zaangażowanie pracowników można osiągnąć publikując interaktywne i multimedialne treści, jak video i podcasty, ale również wykorzystując wielokanałową komunikację – intranetowe aktualności, wydarzenia, wyskakujące okna i powiadomienia.
Filmy Video w Netia Intranet
Analiza i feedback
Podobnie, jak w kanałach zewnętrznych i analityce w CRM, istotna jest analityka wewnętrznych kampanii informacyjnych oraz tego, w jaki sposób np. sprzedawcy czy dział obsługi klienta korzysta z intranetowych zasobów. Dzięki rozbudowanej analityce organizacja może mieć pełny pogląd na zaangażowanie pracowników, dotarcie z informacjami do wybranych grup oraz wyszukiwane treści. Automatycznie generowane raporty analityczne są idealnym źródłem informacji o całym intranecie i jego użytkownikach. Pozwalają na ciągłe usprawniania oraz szybkie reagowanie na oczekiwania pracowników.
Feedback pozyskany z analityki, to również nieodłączna część procesu rozwoju i ciągłego ulepszania procesów sprzedaży oraz obsługi klienta. Nowoczesny intranet pozwala organizacji na zbieranie feedbacku z różnych kanałów - z oceny treści, wyników wyszukiwania, zgłaszanych błędów, zadawanych pytań itp. Rzeczowy feedback daje pracownikom realny wpływ na rozwój firmy.
Analityka w czasie rzeczywistym w Netia Intranet
Bezpieczny dostęp bez ograniczeń
Bez względu na to, czy sprzedawca pracuje zdalnie, jest w podróży, czy przy biurku, intranet powinien być osiągalny z dowolnego urządzenia i miejsca. Intranet w chmurze daje możliwości bezpiecznego i kontrolowanego dostępu do odpowiednich informacji wewnętrznych, a organizacja za to ma możliwość audytowania takiego dostępu.
Kontakt z organizacją
Sprzedawcy oraz dział obsługi klienta mają potrzebę ciągłego kontaktu z całą organizacją, a intranet ułatwia taki kontakt. Struktura organizacyjna w intranecie pozwala na wizualną prezentację zależności departamentowych, a komórki organizacyjne na umieszczenie wszelkich informacji kontaktowych.
Książka Adresowa to również nieodłączny element nowoczesnego intranetu – może pozwalać na odnalezienie współpracowników nie tylko przy pomocy danych kadrowych, ale również zainteresowań, umiejętności czy posiadanych certyfikatów.
Profile użytkowników ułatwiają kontakt między pracownikami, prezentując rozbudowane wizytówki z danymi i aktywnościami pracowników.
Książka Adresowa w Netia Intranet
Łatwość obsługi i wdrożenia
Doświadczenie i statystyki pokazują, że wdrożenie nowego intranetu w organizacji to proces nawet kilkunastomiesięczny, wymagający znacznego zaangażowania departamentu IT oraz zespołu projektowego.
Nowoczesny intranet jednak pozwala skrócić proces wdrożenia do zaledwie kilku kroków, ułatwiając jedocześnie onboarding organizacji do nowego środowiska. Dzięki zastosowaniu najnowszych praktyk w obszarze UX (ang. User Experience), intranet może wspierać sprzedaż i obsługę klienta bez konieczności posiadania technicznej wiedzy, wsparcia zewnętrznych agencji czy długich szkoleń.
Edytor CMS drag-and-drop w Netia Intranet
Netia Intranet
Rozwiązanie Netia Intranet wspiera procesy sprzedażowe i obsługi klienta w organizacjach dostarczając kompletne, inteligentne rozwiązanie, które pomaga lepiej komunikować się pracownikom wewnątrz organizacji, motywować, mierzyć wszystkie interakcje i szybciej reagować z komunikacją na zmiany w firmie.
Netia Intranet pomaga usprawnić wyszukiwanie niezbędnej wiedzy i dokumentów (procedury, raporty, regulaminy itd.), jednocześnie ułatwiając kontrolowanie aktualnych wersji, dzięki automatycznej archiwizacji i planowaniu publikacji.
Rozwiązanie wspiera redaktorów w tworzeniu bogatych, responsywnych i zawsze spójnych stron – przeciągnij i upuść (drag & drop) gotowe bloki z bazy ponad 200 przygotowanych szablonów, a wszystko w prostym edytorze.
A jeśli mowa o efektywnym komunikowaniu, sprawdź ofertę dla klientów indywidualnych Netia Mobile 5G i pozostań w kontakcie ze znajomymi!
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Formularz kontaktowy @Model.TitleTag>
Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą
Inne formy kontaktu
-
Infolinia dla nowych klientów
(Codziennie 8:00 - 18:00) +48 22 35 81 550 -
Obsługa klienta i wsparcie techniczne
(Dostępne 24/7) 801 801 999
biznes@netia.pl -
Adres korespondencyjny Netia S.A.
skr. pocztowa nr 597
40-950 Katowice S105