Jakie aplikacje do wideorozmów wybrać - Zoom czy Cisco Webex? | Biznes Netia
Menu główne

Pojedynek gigantów: Zoom vs UC with Cisco Webex. Co wybrać?

31 lipca 2021, Autor: Paweł Rychcik, Kierownik Zespołu Rozwoju Oferty Telko - Netia S.A

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że współczesny świat się zmienił, w związku z czym, obecnie rośnie znaczenie komunikacji online, do czego niewątpliwie przyczyniła się pandemia COVID-19, która zmusiła wiele firm do szukania alternatywnych modeli pracy. Zdalne wykonywanie obowiązków nikogo już nie dziwi. Wręcz przeciwnie – duża część pracowników ceni sobie taką możliwość. Dzisiejsze zespoły stają się coraz bardziej rozproszone, co wymusza wdrożenie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. W tym artykule spróbujemy więc porównać Zoom oraz UC with Cisco Webex. Sprawdzimy, jakie są podstawowe różnice i podobieństwa pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami. 
 

 
 
 
   

Zoom a UC with Cisco Webex: podobieństwa i różnice

 
 

Zoom to jedno z najbardziej popularnych rozwiązań, dostępne w różnych wersjach, pozwalające na proste zorganizowanie wideokonferencji, niezbędnych w środowisku pracy online. Bardzo dobrze sprawdza się w przypadku dużych wydarzeń, a na zainteresowanie tym narzędziem niewątpliwy wpływ ma jego intuicyjna obsługa – użytkownik nie musi długo zastanawiać się, jak wykonać kolejny krok.

Webex to platforma zintegrowanej komunikacji, łącząca w jednym rozwiązaniu wiele narzędzi komunikacyjnych, usprawniających przepływ informacji wewnątrz przedsiębiorstwa. Moduł Webex Meetings pozwala na organizowanie spotkań i konferencji online, Webex Teams jest przeznaczony do pracy zespołowej nad konkretnymi projektami, Webex Training sprawdza się w przypadku edukacji online i różnego rodzaju warsztatów, gdzie ważny jest podział na grupy, natomiast Webex Events to opcja umożliwiająca organizowanie wykładów, webinairów itp., czyli wydarzeń, w których podstawowe znaczenie mają prelekcje uczestników. Zoom vs UC with Cisco Webex: co wybrać? Obie opcje bardzo wiele łączy, ale pomiędzy nimi są również znaczące różnice.

 

PODOBIEŃSTWA:


  • Dostępność opcji darmowej

 

Zarówno UC with Cisco Webex, jak i Zoom Meetings udostępniają użytkownikom darmowe wersje narzędzi, co pozwala na ich wypróbowanie, zapoznanie się z podstawowymi funkcjonalnościami i – jeśli zachodzi taka potrzeba – wybór płatnego planu korzystania z wybranego rozwiązania. Ponadto, dostępność różnych planów cenowych umożliwia klientom zdecydowanie się na opcję odpowiadającą ich indywidualnym możliwościom finansowym.

 
  • Osoby zapraszane do spotkania online nie muszą mieć własnego konta

 

Funkcja ta, występująca w obu narzędziach, to bardzo duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie chcą lub nie mogą założyć konta bo na co dzień korzystają z innych rozwiązań i zakładanie konta dla jednej rozmowy wydaje im się bezzasadne. Ta opcja jest korzystna również wówczas, jeśli chcesz zaprosić kogoś do udziału w spotkaniu niespodziewanie, bez wcześniejszego uprzedzenia, w związku z czym użytkownik nie będzie miał czasu na rejestrację.

 
  • Możliwość zmiany lub rozmycia tła

 

Idealna opcja dla osób, które pracują z domu i nie chcą, żeby wszyscy uczestnicy spotkania mieli okazję zobaczyć ich prywatne pomieszczenia. W ten sposób można ukryć, na przykład, krępujący nieporządek, którego nie zdążyło się posprzątać przed rozpoczęciem wideokonferencji.

 
  • Opcja udostępniania ekranu

 

Zarówno Zoom, jak i UC with Cisco Webex proponują użytkownikom możliwość dzielenia się widokiem ich ekranu. Nie zawsze istotne dla realizowanych zadań kwestie da się wyjaśnić wyłącznie słowami. Udostępnianie ekranu to świetna opcja na prostsze zobrazowanie omawianych zagadnień.

 
  • Funkcja „białej tablicy”

 

Zoom i Webex pozwalają na korzystanie z funkcji whiteboard, czyli białej tablicy, na której można pisać lub rysować. Doskonałe rozwiązanie, umożliwiające graficzne przedstawienie danych, koncepcji itp.

 
  • Nagrywanie spotkań

 

To przydatna funkcja zwłaszcza, gdy nie wszyscy zaproszeni uczestnicy mogli wziąć udział w spotkaniu. Dzięki nagrywaniu nieobecne osoby mogą odtworzyć jego przebieg, zapoznać się z przedstawionymi informacjami, materiałami itp. Ponadto, w ten sposób uczestnicy rozmowy mają szansę szybko sprawdzić ustalenia czy ponownie zapoznać się z omawianymi informacjami, żeby odświeżyć swoją wiedzę.

 

 

RÓŻNICE:

 
  • Różny zakres darmowych planów i taryfy cenowe

 

Zoom Meetings za darmo oferuje możliwość „pomieszczenia” aż 100 uczestników, nielimitowane spotkania grupowe, których długość nie przekracza 40 minut oraz nielimitowane (również bez limitu czasowego) spotkania 2 osób. Webex bezpłatnie natomiast pozwala na zorganizowanie maksymalnie 50 – minutowych spotkań, dla co najwyżej 100 uczestników. Zoom Meetings, poza planem darmowym oferuje jeszcze trzy konkretne opcje cenowe, natomiast Webex proponuje, obok planu bezpłatnego, dwa rozwiązania z określonymi kosztami i jeden plan pozwalający na dostosowanie go do potrzeb Klienta.

 
  • Limity uczestników

 

Za pomocą UC with Cisco Webex Events zorganizujesz webinair dla (maksymalnie) 3000 uczestników. W przypadku Zoom Video Webinair może to być nawet 50 000 osób.

 
 

Dla kogo Zoom, a dla kogo UC with Cisco Webex?

 
 

Musisz pamiętać, że zarówno różnic, jak i podobieństw pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami jest o wiele więcej. Jak w takim razie wybrać najbardziej korzystną opcję?

 

Po pierwsze: zastanów się, na jakich funkcjonalnościach najbardziej Ci zależy. Spróbuj określić, bez jakich udogodnień absolutnie nie możesz się obejść, a następnie sprawdź, które z narzędzi może Ci je zagwarantować.


Po drugie: porównaj koszty w kontekście oferowanych usług. Najlepiej, jeśli już na tym etapie skonkretyzujesz maksymalny budżet, który możesz przeznaczyć na korzystanie z wybranej opcji.


Po trzecie: przeanalizuj środowisko pracy Twojej firmy. Jeśli korzystaliście w przeszłości z innych rozwiązań Cisco, bardzo możliwe, że również tym razem warto zastanowić się nad wdrożeniem platformy UC with Cisco Webex.


Nie można jednoznacznie stwierdzić, które narzędzie – Webex czy Zoom – będzie dla firmy najlepszą inwestycją. Zbyt dużą rolę grają tutaj indywidualne oczekiwania, potrzeby i preferencje.


Zadbaj również o wysoką jakość prywatnych wideorozmów i zapoznaj się z usługą internetu stacjonarnego dla użytkowników indywidualnych.

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Inne formy kontaktu

  • alt1

    Infolinia dla nowych klientów
    (Codziennie 8:00 - 18:00)
    +48 22 35 81 550

  • alt2

    Obsługa klienta i wsparcie techniczne
    (Dostępne 24/7)
    801 801 999
    biznes@netia.pl

  • alt3

    Adres korespondencyjny Netia S.A.
    skr. pocztowa nr 597
    40-950 Katowice S105

Może Cię również zainteresować...

Wybierz swój język ×