Webex Call – co to jest i do czego przyda się Twojej firmie? | Biznes Netia
Menu główne

Webex Call – co to jest i jak przyda się Twojej firmie?

22 września 2022, Autor: Paweł Rychcik, Kierownik Zespołu Rozwoju Oferty Telko - Netia S.A
Webex Call jest rozwiązaniem, które pomaga usprawnić procesy komunikacyjne wewnątrz i na zewnątrz firmy. Co ważne, usługę można bez problemu zintegrować z powszechnie wykorzystywaną w biznesie aplikacją Microsoft Teams, gwarantując tym samym większą funkcjonalność użytkownikom. W tym artykule przybliżymy, czym jest Webex Call oraz w jaki sposób działa w połączeniu z narzędziem komunikacyjnym od Microsoft.
 
 
 
   

Webex Call w Microsoft Teams – co to jest?

 

Webex Call to rozwiązanie opracowane przez firmę Cisco, które w ramach tzw. unified communications, czyli zintegrowanej komunikacji, oferuje niezawodne połączenia realizowane w chmurze wraz z wieloma dodatkowymi funkcjonalnościami. Zapewnienie trwałej, skutecznej i bezpiecznej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy jest niezbędne, a szczególnie teraz, gdy w wielu organizacjach coraz powszechniej stosuje się model pracy zdalnej czy system hybrydowy.

 

Firma Cisco w ramach usługi Webex tworzy wiele modułów dedykowanych konkretnym zadaniom. Mamy między innymi Webex Meeting do organizacji spotkań online czy Webex Events, które służy do prowadzenia prelekcji i webinarów. Webex Call jest z kolei wielofunkcyjną platformą do codziennej komunikacji, w tym np. do prowadzenia rozmów pomiędzy pracownikami.

 

Więcej informacji o platformie i poszczególnych modułach Webex znajdziesz w tym miejscu.

 

Obecnie jest możliwa integracja aplikacji Webex Call z jednym z najpopularniejszych korporacyjnych komunikatorów, czyli Microsoft Teams. To kolejny krok na drodze do maksymalizacji funkcjonalności i jednocześnie zmniejszania liczby interfejsów, zwykle wykorzystywanych w codziennej pracy.

 

Obie aplikacje – Webex Call i Microsoft Teams – mogą być wykorzystywane na komputerach oraz urządzeniach mobilnych, dzięki czemu zespoły rozproszone mogą pracować nad projektami z dowolnego miejsca i w najwygodniejszy dla siebie sposób.

 

Jak zainstalować Webex Call w Microsoft Teams?

 

Dodanie modułu Webex Call do MS Teams nie wymaga od użytkownika szczególnej wiedzy technicznej. Wystarczy umiejętność obsługi komunikatora oraz uprawnienia do instalowania oprogramowania na komputerze. Integrację można przeprowadzić bezpośrednio w aplikacji Microsoft Teams.

 

W zakładce Apps należy wyszukać rozszerzenie Webex Call, a następnie dodać je do aplikacji, aby móc od razu korzystać z połączenia za pomocą Webex i bez opuszczania dotychczas używanego komunikatora.

 

Do czego może się przydać Webex Call?

 

Webex Call to najbardziej funkcjonalny sposób komunikacji. Łącząc w sobie kanały online z tradycyjną telefonią, stanowi kompletne rozwiązanie, które może w widoczny sposób wpłynąć na jakość i efektywność pracy zespołów w firmie.

 

Aplikacja Webex Call poza takimi funkcjami, jak zawieszenie połączenia czy ustawienie poczty głosowej identycznej do tej, która znana jest z tradycyjnej telefonii, pozwala także jednym kliknięciem przełączać połączenia pomiędzy urządzeniami, przekazywać je do innych użytkowników lub zamienić dwuosobową rozmowę w telekonferencję bez rozłączania.

 

Jak wykonywać połączenia przez Microsoft Teams z Webex Call?

 

Łączenie się za pomocą Webex Call jest możliwe na dwa sposoby:

 

1. Można wybrać numer swojego rozmówcy na klawiaturze ekranowej aplikacji Webex, a następnie zatwierdzić kontakt – jak w przypadku tradycyjnych połączeń.

 

2. Istnieje też możliwość wykorzystania czatu Microsoft Teams. W tym celu wystarczy odszukać kontakt na liście Microsoft Teams, przejść do czatu, a następnie, z paska zadań, wybrać ikonę Webex Call. Połączenie zostanie wykonane od razu po zatwierdzeniu. Do wyboru użytkownika pozostają tradycyjne połączenia głosowe lub wideo rozmowy.

 

Połączenia przychodzące użytkownik zobaczy w dedykowanej aplikacji Webex Call. Może nimi swobodnie zarządzać: odbierać, odrzucać lub dodawać nowe kontakty (także bezpośrednio do MS Teams).

 

Użytkownicy, dzięki integracji obu platform, mogą korzystać z niezawodnych, tanich i bezpiecznych rozwiązań Webex w dobrze znanym sobie środowisku komunikatora Microsoft.

 

Kolokacja serwerów

 

Netia UC with Webex dla Twojego biznesu

 

Planując przejście na komunikację zintegrowaną, która ma objąć telefonię tradycyjną, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest wybór usług od wiodących dostawców na rynku. Netia od lat kojarzy się ze stabilnością i niezawodnością, dlatego zaufało nam do tej pory tysiące klientów biznesowych.

 

Netia UC with Webex to pierwsza tego typu usługa w Polsce i Europie. Łączy w sobie analogową i cyfrową telefonię, IntegralNet, SIP Trunk oraz SIP 4 Teams. Pozwala więc na nieskrępowaną i wygodną łączność z dowolnym współpracownikiem, klientem czy partnerem biznesowym. Co więcej, umożliwia korzystanie z różnych platform komunikacyjnych przy wykorzystaniu jednego numeru telefonu (stacjonarnego).

 

Netia UC with Webex to doskonała propozycja dla firm oczekujących poprawy w komunikacji wewnętrznej i w pracy zespołów pracujących zdalnie.

 

Masz pytania dotyczące Netia UC with Webex? Zadaj je naszym specjalistom, którzy przedstawią najlepsze rozwiązania.


Dowiedz się również, jak usprawnić komunikację na poziomie indywidualnym i poznaj usługę Netia Mobile 5G!

 

 

 

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane kontaktowe, a nasz przedstawiciel handlowy
wkrótce skontaktuje się z Tobą

Inne formy kontaktu

  • alt1

    Infolinia dla nowych klientów
    (Codziennie 8:00 - 18:00)
    +48 22 35 81 550

  • alt2

    Obsługa klienta i wsparcie techniczne
    (Dostępne 24/7)
    801 801 999
    biznes@netia.pl

  • alt3

    Adres korespondencyjny Netia S.A.
    skr. pocztowa nr 597
    40-950 Katowice S105

Polecane treści:

Wybierz swój język ×